vrijdag 27 december 2013

Van Bresles naar Tours,


We gaan verder naar het Zuiden. Bresles blijkt een aardig Frans dorpje te zijn.






Er is een gezegde, dat alle wegen naar Rome leiden, maar voor ons werd het Parijs. Dit hadden we nu net willen voorkomen, door met een grote boog rond Parijs te rijden. Bij het instellen van onze navigatie lijkt het ook goed te gaan, totdat.......de péage ophield et voila Paris.
Het resultaat is, dat ik midden in Parijs rijd. Naast de Seine notabene. Gelukkig is het geen spitsuur maar het blijft spitsroede lopen. Het houdt maar niet op die Seine. Ik kom langs La Défance een prachtige futuristische omgeving. Hier ben ik vroeger nog met mijn zoon geweest, mooie herinneringen. Fred schiet nog snel wat foto's door de ruit. Als het controle lampje gaat branden, dat we toch echt moeten tanken, denk ik, -waar doen we dat hier-???? Ik krijg het er warm van en de opvliegers liggen toch al een eind achter me. We zien wel pompen, maar die liggen haaks op de smalle weg, mijn draaicirkel is te groot om zomaar af te slaan. Nog 25 km vertelt het lampje. Gelukkig is de redding nabij en vinden we een pomp, waar we wel kunnen tanken al blokkeren we de hele weg. Dit geeft natuurlijk Frans getoeter, maar voor ons is het ook overmacht.





Na de lunch neemt Fred het stuur over. We zitten op de péage. Het waait nog steeds erg, 80 km is de uiterste grens om alles stabiel te houden. Maar we hebben de tijd en onder het genot van een mandarijntje en een pakje chocolademelk kachelen we rustig verder. We vinden een camping bij Tours.
Na de thee gaan we op weg voor boodschappen. Ik laat de kerstverlichting aan. Als we terugkomen in de duisternis ziet de Airstream er zo uit:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten