woensdag 26 februari 2014

La Vallee Aït Mansour

Gisteren de tocht ondernomen naar de Aït Mansour vallei. De Afellah-Ighir oase ligt in het dal van de bergen van de Anti Atlas en is omgeven door enorme rots formaties. Tevoren wisten we niet wat te verwachten, de tip is gekomen van de camping baas. Een echte Berber met 10 kinderen ongeveer 50 jaar oud en een onverstaanbaar Frans. Eerst hadden we weer de prachtige tocht over de bergen. Het voorjaar kondigt zich aan, want we zien de eerst bloemetjes aan struiken verschijnen. De temperatuur varieert tussen de 22 en 24 graden op een hoogte boven de 1000 meter. Ik vind een prachtig rode steen met gouddraad. Zeg ik lachend tegen Fred het goud ligt hier voor het oprapen. Later blijkt, dat er inderdaad goud gevonden wordt in de nabijgelegen goudmijn. Of die van mij echt is weet ik niet, maar het ziet er mooi uit.






De oase heeft een kleine rivier die groen in het zon licht schittert. Er staan torenhoge palmbomen dicht op elkaar en het is een echt sprookje. Hier kwetteren de vogels er lustig op los.




 Het valt op na de absolute slilte, die er in de bergen heerst. Ik voel me in de jungle.  In de oase  zijn drie restaurantjes en een sporadisch huis. Niet echt touristisch, gewoon puur. We komen wat wandelaars tegen en veel later in de bergen een groep Duitsers, die zich afbeulen met Nordick walking stokken onder begeleiding van een Berber gids. Mij te warm.
 
 
cacteeën in de bergen
 

Weg door de bergen




het riviertje

 

Terug in Tafratoute geef ik gehoor aan de wens van Fred om een roof-rack boven op de auto te laten monteren.. Dus vrijdag krijgen we een echte marokkaanse auto met roof-rack. Verder stop ik nog even bij een kleine spuiterij. Onze bumper heeft een paar krassen en voor 25 Euro wordt vrijdag ook de halve bumper gespoten. Is dat ook weer opgelost.

We genieten enorm van onze vrijheid. Marokko is een prachtig land. De zee, het zand van de Sahara, de bergen en de prachtige steden. De kleine levendige en kleurrijke dorpjes met het geritsel van de handelaren. We kwamen bij toeval in contact met een Nederlands stel dat 6 maanden verlof had. Ze zijn doorgereden naar Senegal.  Meteen op onze verlanglijst gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten