woensdag 11 juni 2014

Fietsen!


We zijn een paar gezellige avonden verder. En we hebben veel gefietst zo een 45 km per dag.

Als je wilt fietsen dan is Drenthe prachtig. Wij rijden door natuurgebieden. De route is uitgestippeld door de Pro Regge fietstocht van Assen. Hij start zo een 2 km hiervandaan.  Er wordt gefietst door de categorie bejaard, want wie kan er anders door de week zo een tocht doen? 95% Fietst elektrisch op een zeer  laag tempo.  Vandaag hebben we twee scootmobielen ingehaald. Hij was hardhorend en reed aan de buitenkant. Ze waren gezellig aan het praten en blokkeerde de totale doorgang. Na enig aanhoudend gebel, gingen ze  toch opzij. We zijn ze zeker nog drie keer tegen gekomen.

Op een heel smal schelpenpad komen we achter een zeer oudere heer terecht, die met moeite 9 kilometer per uur trapt. Hij viel nog net niet om. Na enig gehang erachter, want passeren is onmogelijk, kiezen we voor het naast gelegen weiland. Met klapperende tanden halen we hem in. Ook een ervaring.

Als we op het Pagodepad rijden, wanen we ons in Japanse sferen. Er staat een pagode met daarvoor een vijver met prachtige witte en rode waterlelies. Alles groots en keurig aangelegd. Een en ander gefinancierd door de golfclub zoals een later bord ons leert. Jammer dat nu net mijn camera thuis is. Met de telefoon een plaatje gemaakt.

 

Het weer is warm en zonnig. Soms te warm en dat is zweten. We trappen goed door.  De route gaat vlak langs Vries. Meteen een kop thee gescoord en een knuffel langsgebracht. Gezellig.

Ja en dan die avonden hier. Eergisteren heeft Marcus gespeeld op zijn accordeon. Hij kent veel oude vermakelijke liedjes en is een goed entertainer. Bier en  wijn worden overvloedig geschonken. Gisteren jeux de boules en omdat ik de bui alweer zie hangen, heb ik me afgemeld. Dat was een goede beslissing, want er waren weer van die lieden die met een millimeter rondliepen. Men zal winnen, die oudjes zijn zo fanatiek.

 Ik wil graag ook een niets en tijd voor mezelf. Ik heb mijn camera gepakt en ben langs het meer gaan lopen. Helaas was het een beetje regenachtig en daardoor bleef het ultieme plaatje uit.

Vanavond staat in het teken van line-dance. Ik ben benieuwd, maar wil toch ook als de gelegenheid daar is, die mooie zonsondergang over het meer fotograferen.

Morgen de laatste kilometers van de fietsroute.  We komen dan bijna aan de 200 km deze week. Niet onaardig en een goed begin voor de conditie.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten