zondag 30 november 2014

Nog steeds Camping Monfrague


Vrijdag, 28 November
Het heeft vreselijk geregend. ‘s Nachts voel ik spetters op mijn gezicht, vreemd want boven mijn hoofd zit een kast en dat kan niet lekken. Eerst denk ik nog dat ik droom, maar na wat wachten hoor ik ook een druppel vallen. Ik duik dieper onder het dekbed, ik voel geen nat kussen. Zo vreemd. Na een onrustige nacht met veel storm en regen, zie ik 's ochtends een plasje water achter het nieuw ingezette raam liggen. Hier baal ik van, want een lek vinden is lastig. Eerst de boel maar laten drogen en uit voorzorg  spannen we ons zeil voor de ramen, opdat de kwaal zich niet herhaald. Als het droog is kan Fred met Dokter Creep aan de gang. Tenminste zo noemen wij het middel, dat zich capillair dringt in haarvaten en daar een laagje achterlaat, die waterdicht wordt. Ideaal spul ooit via ebay gekocht. (Capt. Tolley’s creeping crack cure).

In de middag is het weer opgeklaard en er schijnt een waterig zonnetje, we gaan nogmaals naar het Nationale park. Door het park lopen maar een paar wegen en we besluiten richting stuw te rijden. Onderweg blij verrast als we herten zien en ook een vos, die rondhangt bij parkeer plaatsen. Het is een echt slimme schooier. Als de deur van de auto openstaat, scheelt het een haartje of hij springt erin op zoek naar eetbare zaken. Uit het afvalzakje kreeg hij een klokhuis en weg was hij. De natuur is weer overweldigend bij de ondergaande zon.
 

Fred maakt een praatje met een Belgische die getrouwd is met een Spanjaard. Ze woont hier al 38 jaar en ze raadt ons aan om vanaf Plasencia  richting Jaraiz de la Vera te rijden. We komen door authentieke dorpjes, fantastisch. In het gebied hebben Moren en christenen gestreden in de 11de eeuw. Karel V heeft hier gewoond en ligt hier begraven. Het gebied is ooit tot grote rijkdom gekomen, wat soms nog te zien is aan de kastelen. Na 1500 ging het bergafwaarts met de economie.

 
Helaas zijn de winkels  dicht, de openingstijden zijn van 10:00-14:00 en vanaf 17:00-20:00 uur. Wat meteen opvalt, is dat je hier geen eenheidsworst hebt zoal Blokker, Hema, Kruidvat en dergelijke. Allerlei leuke kleine winkeltjes met aparte spullen. Window shopping is leuk hier, zelfs als het regent.
 

Vanaf maandag wordt het weer beter, dus gaan we dit nogmaals doen. In de steek veel kersenbomen die prachtig rood kleuren. Ons eerste plan was om naar Portugal te gaan, maar met de aanhoudende waarschuwingen voor storm en regen, doen we dit niet. We blijven hier nog even plakken en als het weer opknapt gaan we verder richting zuiden. En er is altijd genoeg te doen.

Vanmorgen mijn haarzelf geknipt. Best tevreden. Oh ja de sinaasappelbomen staan helemaal vol, met grote prachtige vruchten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten