zondag 29 mei 2016

Branklyn Garden.


Op aanraden van onze lieve buurman een bezoek gebracht aan Branklyn garden. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een super tip was. Voor ons was het de reden om in Perth neer te strijken.
De tuin is hoog gelegen boven Perth. De stichters van de tuin waren liefhebbers van bijzondere planten afkomstig uit de Himalaya, China, Butan en Afrika.



De planten werden door hen zelf verzameld of door vrienden meegenomen. Mevrouw Branklyn was goed in het kweken van de planten en mijnheer zorgde voor de architectuur van de tuin. Daarnaast experimenteerden ze met veen plaggen om de grond voldoende vochtig te houden.
Hun grote succes lag in het kweken van de Himalayan klaprozen, of wel de Meconopsis.
Daarnaast hebben ze een uitgebreide collectie van Rhododendrons, alpine planten, kruiden en ericacaea. 

De tuin is een oase van rust, wij waren in het perfecte seizoen. Alles stond in bloei, de vele varieteiten Rhododendrons vormden het décor voor de planten op de grond. Een echte aanrader dus. Na hun dood is de tuin in handen van het National trust of Scotland overgegaan, die hem nu onderhouden. 





Vandaag ben ik jarig, bedankt lieve famillie en vrienden voor alle felicitaties.
Vanmorgen van Fred een mooie beker gekregen met daarop een afbeelding van een blue poppey en dat terwijl hij me ook al verwend had met mijn nieuwe camera. Ik heb al heel wat mooie cadeaux thuis gehad van de kinderen en van vrienden, echt verwend.


De weergoden waren mij ook gunstig gezind. We hebben een vier uur durende wandeling door het bos hier gemaakt en daarna onszelf getracteerd op een Magnum. De eerste in mijn 68 jarige leven.

Morgen gaan we verder richting het noorden, de weersvoorspelling blijft goed. Vanavond maar een puzzelen waarheen we rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten