donderdag 24 september 2015

Gerendal,

Na een hele dag regen, werden we het binnen zitten zat. Om met onze goede vriend Jan te spreken hebben we ons gat verheven en hebben we een ommetje gelopen. Dit gaf me een druilerig plaatje.




Gelukkig schijnt vandaag  het zonnetje. Een mooie dag om lekker te lopen in het Gerendal. Hier hebben we mijn vader verstrooid, die ik dan even kan herdenken. Daarnaast heb ik goede herinneringen aan de week vakantie met mijn lieve vriendin Diana. Beide gedachten wil ik koesteren.

 
De wolken zijn prachtig tegen de blauwe lucht. Regen zit er nog wel, maar door de krachtige wind, waait de regen voorbij. De sleedoorn heeft volop bessen, die door een echtpaar uit de Achterhoek, worden geplukt. Ze maken er wijn van met een alcohol percentage van 20%.  Ze voegen er rozijnen en suiker aan toe voor extra smaak. Schijnt heerlijk te zijn. We wandelen verder.

 

 
Als we terug bij de auto komen blijkt dat de achterruit is ingeslagen. Ik hoor van honden uitlaters, dat het hier geregeld voorkomt. Ik baal behoorlijk. Verzekering bellen, zowel van de auto als de reisverzekering. Fred is zijn gereedschapskist kwijt, die zat behoorlijk vol. Verder missen we niet echt veel. Maar het gedoe eromheen is vervelend. Natuurlijk is het politie bureau dicht, maar ik kan on-line aangifte doen. Er komt een man van auto-totaal glas naar de camping om er een stuk plexiglas in te zetten. Zitten we in ieder geval dicht. Mogelijk is er een ruit beschikbaar, dat horen we morgen. Dan kan er zaterdag een nieuwe ingezet worden. Ik vind dit echt zonde geld, waar je zoveel andere leuke dingen voor kunt doen. En die gereedschapskist is nog niet de helft van de waarde van onze schade. Gewoon goed balen!!!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten