vrijdag 24 maart 2023

Retour.

 24 maart.

Intussen zijn we al bijna een week thuis. Dat was niet de bedoeling, we zouden later thuis komen. Er is weer veel gebeurd.

Nadat we ons genesteld hadden op de camping besloten we om naar Passau te gaan. Een stad met een prachtige Dom. De zon scheen volop. Het was gezellig druk en we slenteren wat door smalle straatjes. Passau ligt aan de Donau, die niet zo blauw was als verteld. Langs de kade is een grote groenstrook, waar gezinnen picknicken of met kinderen spelen. De banken zijn bezet aan de oever, iedereen geniet van deze warme dag. (Ik vond die benen uit de struiken wel iets grappigs hebben). 




De Dom is prachtig, rijk versierd, veel goud. Delen staan in de steiger. Het orgel is enorm en we worden getrakteerd op prachtige klanken. Bach schalt rond. Maar ook heel hoge tonen of juist hele zware. Ik heb het gevoel dat er een verhaal verteld wordt, een prachtige ervaring. We maken beide wat foto’s en lopen na een klein uurtje de kerk weer uit. Nog even in de binnenstad rondkijken en dan weer naar de camping. 

.



,



De volgende dag de fietsen gepakt en door het heuvelland gereden. De zon was iets minder uitbundig, maar het is lekker uitwaaien.

En toen was het tijd om weer naar het noorden te rijden. We hadden een camping vlak bij Kalkar gereserveerd, waar we woensdag verwacht werden. We zouden hier naar de 4x4 beurs gaan.

Onderweg  naar huis werden we aangesproken dat ons achteruitrijd licht bleef branden. Dat is een felle lamp, een stuk karton met de tape was de oplossing. De auto maakt een vreemd geluid, als hij stationair draait. Het differentieel zal toch niet kapot zijn? De motor zelf draait soepel, daar geen probleem verwacht. We zijn zo een 200 km op weg en dan valt er bij mij een kies uit mijn mond, bij het eten van een dropje. Ik houd de kroon in mijn handen. Ik heb het dan helemaal gehad en wil naar huis. Eerst de tandarts bellen voor een afspraak op korte termijn. Nu waren we net van tandarts gewisseld, dus een rare eerste ervaring. 

Fred kan zich ermee verenigen, de weersverwachting was toch slecht. Ik bel de camping af, natuurlijk moeten we betalen, en we rijden die dag 850 km naar huis. Een hele prestatie met een caravan achter de auto. 

De volgende dag me bezig gehouden met de verzekering van de caravan. Iedere keer kreeg ik vragen van een andere medewerker en moest alles weer uitleggen. Uiteindelijk heb ik “vriendelijk” gevraagd om alle berichtgeving c.q. mails te bundelen, omdat ik het zat was steeds de vragen die ik al meermale had beantwoord te moeten herhalen. 

Bij de tandarts had ik geluk, ze konden de kroon weer terugplaatsen. Meteen een afspraak gemaakt voor een implantaat, die eind van het jaar geplaatst wordt. 

Ondertussen ons beraad op de auto, wat willen we? Volgende week gaat de Mitsubishi naar de garage, even zien wat hier het oordeel is. Het blijft een heerlijke vakantie auto. Zo sterk als een paard en hoog op zijn wielen.



Vandaag naar de  4x4 beurs in Kalkar geweest. Wat je daar allemaal ziet! Prachtige off-road auto’s, mooie daktenten, handige spullen, luifels die helemaal rond gespannen kunnen worden. Allemaal heerlijk stoer. We komen in contact met off-road caravan verkopers en bouwers. Wat is die markt gegroeid de laatste jaren. We hebben genoten. 


We zien wel wat er verder gebeurt. Vandaag was een dag met een zonnetje. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten